ایجاد کسب‌وکار جدید

 

سرمایه‌گذاری‌های جدید و کارهای مخاطره‌آمیز را برای موفقیت بلندمدت ایده‌پردازی، طراحی و مقیاس‌پذیر نمایید

ایجاد کسب‌وکارهای جدید سخت است. بیشتر شرکت‌های نوپا شکست می‌خورند. شرکت‌های بزرگ هم، در راه‌اندازی ایده‌های جدید دگرگون‌ساز با چالش‌های جدی روبرو هستند. سکون سازمانی، مدل‌های کسب‌وکار قدیمی و عدم حمایت رهبری می‌توانند به راحتی نوآوری و رشد را متوقف کنند. اما وقتی شرکت‌ها رویکرد کارآفرینی را با نقاط قوت منحصر بفرد مانند نشان تجاری، توزیع و سایر دارایی‌ها ‌ترکیب می‌کنند، می‌توانند شانس راه‌اندازی کسب‌وکارهای با رشد اقتصادی بالا را افزایش دهند. گروه ناب به شرکت‌های پیشرو کمک می‌کند تا در این فرصت‌ها سرمایه‌گذاری کنند:

با ایجاد بینش عمیق در آن چه که مشتری انجام می‌دهد، باید فرصت‌های جدید با پتانسیل بالا را شناسایی کنید. گروه ناب به شرکت‌ها کمک می‌کند تا:

 

  • یک فرایند ساختاریافته ایجاد کنند تا بینش بازار را به ایده‌های با تأثیر بالا تبدیل کنید –به سرعت و دقت
  • راه‌حل‌ها، محصولات، مدل‌های کسب‌وکار جدید مورد نیاز مشتریان را تصور و طراحی کنند
  • پورتفولیوی نوآوری را بهینه کرده و فرصت‌ها را اولویت‌بندی کنند
  • نمونه‌های اولیه و آزمایشی جدید را با تاکید بر “آزمون و یادگیری” برای به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری‌ها انجام دهند
  • عدم قطعیت‌ها را از طریق استراتژی نوظهور، کمینه کنند
  • سرمایه گذاری‌های جدید امیدبخش را به مقیاس برسانند

در زیر درباره روشهای ما بیشتر بیاموزید.

ایجاد راه‌حل‌های مشتری با استفاده از “کارهایی که باید انجام شود

حتی برای شرکت‌های علاقه مند به مشتری مداری، ایجاد راه‌حل‌های موفقیت آمیز که نیاز واقعی مشتری را برآورده ‌کند ممکن است دشوار باشد. چالش‌ها بسیار زیادی وجود دارد: شما اطلاعات خوبی در مورد مشتریان فعلی خود دارید، اما درباره غیرمشتریان احتمالاً اطلاعات کمی دارید. مشتریان شما به شما می‌گویند خوشحال هستند، اما درعمل وفاداری کمی دارند و در مورد محصولات و تجربیات مورد نیاز فردا، نشانه‌های متناقضی نشان می‌دهند. تلاش‌های ایده پردازی برای ایجاد راه‌حل‌های جدید شور و شوق زیادی ایجاد می‌کند – اما در تولید ایده‌های ماندگار موفق نیست.

ما با مشتریان‌ همکاری می‌کنیم تا بر این موانع غلبه کنند. رویکرد ما برای درک آنچه واقعاً باعث انتخاب مشتری می‌شود و طراحی یک ارزش پیشنهادی نوآورانه با درک “کاری که باید انجام شود” مشتری آغاز می‌شود. پیش فرض ساده است: مشتریان واقعاً کالایی نمی‌خرند. مشتریان آنها را برای انجام کاری “به خدمت” می‌گیرند. ما به جای این که بپرسیم مشتری‌ها می‌خواهند چه محصولی را بخرند، می‌پرسیم که به دنبال اساساً‌ چه چیزی هستند.

“کاری که باید انجام شود” پایه محکم‌تری برای نوآوری فراهم می‌کند زیرا دلایل عدم‌مصرف و مشتریانی که به شدت ناامید هستند را مشخص می‌کند. این فراتر از رویکردهای سنتی خلق بینش مشتریان است و با دقت بیشتر، فرصت‌های بالقوه بالایی را شناسایی می‌کند.

برای طراحی راه‌حل‌ها و تجربه‌هایی که مشکلات واقعی را حل می‌کنند و به نتایج ملموسی می‌رسند،‌ ترکیب نظم و تلاش برای خلاقیت مهم است. چارچوب طراحی راه‌حل ما سرمایه گذاری‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که اصیل، کاربردی و مقیاس پذیر هستند.

ما بر روی سه فعالیت مهم متمرکز هستیم: تحقیق برای کشف موانع و فرصت‌ها، ایده‌ پردازی با استفاده از بینش عمیق مشتری و یکپارچهسازی راه‌حل‌ها و مدل‌های کسب‌ و کار برای شکل دادن به سرمایه گذاری‌های جدید که می‌توانند در به سرعت خلق شده و آزمون شوند.

طراحی مدل کسب‌ و کار

شرکت‌های موفق معمولاً دارای یک مدل کسب‌ و کار قدیمی قدرتمند هستند که کسب‌وکار محوری آنها را به پیش می‌برد. اما به دست آوردن فرصت‌های رشد جدید به مدل‌های مختلف و غالباً دگرگون‌ساز کسب‌ و کار نیاز دارد. این آسان نیست و می‌تواند تصمیم گیرندگان را از مناطق راحتی خود خارج کند.

نوآوری مدل کسب‌ و کار عبارت است از بازاندیشی اساسی در کسب‌ و کار شما در مورد کاری که مشتری می‌خواهد انجام دهد – البته نه همیشه واضح – و سپس همسوسازی منابع، فرآیندها و فرمول سود با یک ارزش پیشنهادی جدید. این آسان نیست و می‌تواند تصمیم گیرندگان را از مناطق راحتی خود خارج کند. اما نتایج می‌تواند چشمگیر باشد.

رویکرد گروه ناب به نوآوری مدل کسب‌ و کار، کمک می‌کند تا یک طرح اولیه جامع از مدل کسب‌وکار ساخته شده و کلیه عناصر و نیازمندی‌های ضروری برای ارایه ارزش پیشنهادی مشخص گردد. ما طیف وسیعی از مدل‌ها را در نظر می‌گیریم و به اولویت بندی انتخاب‌ها براساس اهداف و محدودیت‌های شرکت کمک می‌کنیم. ما به مشتریان کمک می‌کنیم تا نه تنها ایده‌های عالی بلکه مدل‌های کسب‌ و کار کاملاً برای خلق، کسب و ارائه ارزش ایجاد کنند.

اولین قدم حیاتی نوآوری

هر ایده جدید تا حدی درست و تا حدی غلط است. چالش، به ویژه هنگامی که شرکت‌ها وارد بازار جدیدی می‌شوند، این است که بدانید کدام یک است. پیش فرض‌های نادرست می‌توانند یک کسب‌ و کار جدید امیدوار کننده را از بین ببرند و یکی از دلایل “اولین مایل” نوآوری است – هنگامی که یک ایده از یک مفهوم روی کاغذ به بازار منتقل می‌شود – اغلب با شکست مواجه می‌شود. کمتر از یک درصد محصولات عرضه شده توسط شرکت‌های بزرگ در نهایت تأثیر واقعی دارند.

یک رویکرد آزمون و یادگیری، مبتنی بر اصول “استراتژی نوظهور” ، شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا عدم اطمینان را کاهش دهند و از مسیر شکست در مسیر موفقیت نهایی دور شوند.

چارچوب چهار مرحله‌ای ما این فرایند را محقق می‌کند: یک ایده را در طیف وسیعی از فرمت‌ها برای کمک به پیش فرض‌های پنهان مستند کنید. برای افزایش اعتماد به نفس، ایده‌ای را از چند زاویه، از جمله تجزیه و تحلیل مالی و نیاز واقعی مشتری ارزیابی کنید. بر روی رسیدگی به مهمترین عدم قطعیت‌های استراتژیک و ریسک‌های “مقابله با قاتل” مانند کمبود تقاضای مصرف کننده متمرکز شوید. ایده خود را بیازمایید و بر اساس بازار و آزمایشات دیگر آنها را اصلاح کنید تا مهمترین عدم قطعیت‌ها را برطرف کنید.

بینش های مرتبط