رویکرد عارضه‌یابی نوآوری گروه ناب

ارزیابی نوآوری به مدیران کمک می‌کند تا آگاهانه درباره سرمایه‌گذاری در نوآوری تصمیم بگیرند. هر ساله کسب‌وکارهای زیادی اقدام به تخصیص منابع، برای توسعه قابلیت‌های نوآوری می‌کنند تا از این طریق به رشد دست یابند زیرا مطالعات نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین نوآوری و عملکرد مالی وجود دارد. بخشی از اعتماد به این روند در حال کم رنگ شدن است زیرا بسیاری از مدیران از بازده سرمایه‌گذاری‌های نوآوری خود ناراضی هستند.

برای اکثر رهبران مشخص شده است که صرف منابع بیشتر، لزوما به موفقیت منتهی نمی‌شود. بهترین نوآورانی که عملکرد عالی داشته‌اند،‌ سرمایه‌گذاری‌های خود بر روی نوآوری را هوشمندانه انجام می‌دهند. آنها این مسیر را از طریق درک فاصله بین توانایی‌های فعلی و آنچه برای ارائه عملکرد برجسته و در سطح جهانی لازم است، آغاز می‌کنند.

چهار قدم به سمت قابلیت نوآوری در کلاس جهانی

به سختی می‌توان تصور کرد که سازمانی نوآوری نداشته باشد، خواه این کار از طریق یک سازمان حرفه‌ای نوآوری انجام شود و یا در قالب اقدامات ابتکاری سالیانه با هدف بهبودهای تدریجی انجام شود. اما چه چیز سبب می‌شود بعضی شرکت‌ها عملکرد بهتری نسبت به دیگران داشته و رهبر بازار شوند و بعضی از شرکت‌ها شکست بخورند.

گروه ناب برای اطمینان از این که شما قابلیت‌های نوآوری تکرارپذیری دارید که می‌تواند منشا خلق مزیت رقابتی باشد  کارهای ذیل را برنامه ریزی و هدایت می‌کند:

1

برای شناسایی قابلیت‌های فعلی خود، یک ارزیابی نوآوری انجام دهید

2

آرمان و گستره نوآوری شرکت را تعریف کنید

3

شکاف‌ها را شناسایی کنید و برای رفع آنها برنامه‌ریزی کنید

4

ادامه نظارت بر پیشرفت در حین اجرا را ادامه دهید

نحوه انجام ارزیابی‌های نوآوری

ما قابلیت‌های نوآوری مشتری را ارزیابی کرده و استراتژی‌های نوآوری را توسعه می‌دهیم. سیستم نوآوری گروه ناب  الزاماتی را تعریف می‌کند که بین قابلیت‌های ابتدایی و کلاس نوآوری در سطح جهانی تمایز مشخصی ایجاد می‌کند. ما یک جعبه ابزار اختصاصی برای ارزیابی قابلیت نوآوری یک شرکت از طریق، نظرسنجی‌ها، مصاحبه‌ها، کارگاه‌ها و تحقیقات مبتنی بر مطالعات موردی توسعه داده‌ایم.

ارزیابی‌های ما شامل یک ارزیابی ۳۶۰ درجه از قابلیت‌های نوآوری است که شامل مولفه‌های زیر است:

  • پیمایش کارکنان
  • پیمایش مشتریان
  • تحلیل عمیق سهامداران
  • بررسی دادههای عملکرد
  • تحلیل مطالعات موردی نوآوری
  • تصویرسازی شبکه

بر موارد کمی و کیفی تمرکز می‌کنیم

داده‌های عملکرد به ما کمک می‌کند تا برخی از پاسخ‌هایی را که افراد می‌دهند را بررسی کنیم و همچنین به شما کمک می‌کنیم تا با دید بهتری سرمایه‌گذاری‌ در زمینه نوآوری را مدیریت کنند و در نهایت  ، دید بیشتری به ورودی ، توان و بازده ارائه می دهیم. این تصویر ممکن است ناقص باشد زیرا 25٪ از شرکتها مستقیماً تأثیر نوآوری را پیگیری نمی کنند. معیارهای اندازه گیری (به لینک مقاله در انتهای مقاله مراجعه کنید) برای نظارت بر پیشرفت و اندازه گیری تأثیر ضروری و ضروری هستند.

به دنبال موانع و توانمندسازها هستیم

غالباً مهمترین موانع نوآوری، فرآیندها یا محدودیت منابع نیستند، بلکه اعتقادات نهفته در مورد چگونگی عملکرد کسب‌وکار هستند. این باورها می‌تواند از بهره‌وری افراد جلوگیری کند و در بدترین موارد باعث می‌شود نوآوری‌ها به طور کلی متوقف شود. بررسی موارد نوآوری گذشته به ما کمک می‌کند تا این موانع را شناسایی کنیم و برای رفع آنها بر توانمندسازهایی متمرکز شویم که می‌توانند بیشترین تاثیر را بر عملکرد بگذارند.

جوامع نوآوری داخلی را شکل می‌دهیم

هنگامی که شما در یک شرکت تازه تاسیس هستید، همه کسانی را که در شرکت کار می‌کنند را می‌شناسید. اما کسب‌وکارهای بزرگ اغلب مجموعه‌ای از نوآوری‌ها را در بخش‌های مختلف سازمان و با سطوح مختلف پیچیدگی دارند. وجود شبکه‌های غیررسمی یا جوامع عملی برای حل مسائل و توسعه ایده‌های جدید بسیار حیاتی هستند. نوآوران کلاس جهانی مجموعه قابلیت‌های مورد نیاز را شناسایی و مورد استفاده قرار می‌دهند. در مرحله بعد ما با تقویت و گسترش مقیاس‌پذیری آن بستر لازم برای تاثیر گذاری بر عملکرد را ارایه می‌دهیم. ارزیابی نوآوری ما از شبکه‌های داخلی زمینه شناسایی راه‌هایی برای تقویت آنها است.

پیشرفت را پایش و اندازه‌گیری می‌کنیم

ما با توسعه یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد اقدام به ارزیابی و اندازه‌گیری میزان موفقیت سازمان در حوزه نوآوری می‌کنیم. اندازه‌گیری نوآوری و تاثیر آن بر عملکرد شرکت می‌تواند نشان دهد که فعالیت‌های نوآوری شرکت که مبتنی بر قابلیت‌های نوآوری بوده است تا چه اندازه اثربخش بوده است.