آینده‌نگری فناوری شرکتی

 

فناوری‌های آینده و تحقیقات نوآوری

ما به یافتن پاسخ برای سؤالات استراتژیک سازمان شما کمک می‌کنیم.

تمرکز ویژه ما بر تحقیق در زمینه نوآوری و فناوری‌های آینده است. تجربه در شناسایی زودهنگام فناوری‌های فردا و برنامه‌ریزی برای آینده، گروه ناب را به یک شریک قابل اعتماد برای شما تبدیل می‌کند.

با تکیه بر قابلیت‌های علمی و عملی خود، می‌توانیم به طیف وسیعی از سوالات مانند بررسی عواملی از اقتصاد یا جامعه که بر شما تأثیر می‌گذارند، پاسخ دهیم. متناسب با نیازهای خاص شما، ما تحلیل‌هایی را طراحی و از روش‌های آینده‌نگاری مبتنی بر فناوری، مانند نقشه راه و تکنیک سناریو استفاده می‌کنیم. این به ما امکان می‌دهد از دورنمای کوتاه‌مدت بین 3 تا 5 سال آینده، تا دورنمای بلندمدت از 5 تا 20 سال آینده را برای شرکت شما گسترش دهیم. با همکاری یکدیگر، می‌توانیم فناوری‌های معنادار آینده را برای شما شناسایی کنیم. ما می‌توانیم آنها را ارزیابی کنیم و نقاط گلوگاهی تکنولوژیکی را برجسته کنیم یا فناوری‌های پیچیده و پیامدهای خاص آنها را برای شرکت شما تحلیل کنیم. ما با تحلیل‌های خود، یک امکان واقعی برای ایجاد یک پایه علمی ایجاد می‌کنیم، و بالاخره برنامه‌ای برای توسعه مستمر استراتژی‌های فناوری بلندمدت شما طراحی می‌کنیم.

 

پایش فناوری

 

شرکت من باید برای چه سناریوهای آینده آماده باشد؟

چه روندها و توسعه‌هایی در فناوری – به ویژه در 5 تا 20 سال آینده – بر شرکت من تأثیر خواهد گذاشت. انتظار چه چیزی را باید داشته باشیم؟

چه جنبه‌های مرتبط دیگری وجود دارد – برای مثال اجتماعی، اقتصادی – که منجر به پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌شود؟

ما به شما کمک می‌کنیم تا توسعه فناوری‌های فردا را بشناسید، آنها را تحلیل کنید و نتایج را در برنامه‌ریزی استراتژیک خود ادغام کنید.

روندهای فناوری آینده

 

آیا به روندهایی از فناوری آینده توجه می‌کنید که می‌تواند بر رقابت تاثیر بگذارد ویا اساساً آن را تغییر دهد؟

ما به ‌روز رسانی‌های منظم از روندها و پیشرفت‌های جدید را در اختیار شما قرار می‌دهیم: آنهایی که در حال حاضر اولین گام‌ها را در تحقیقات پایه یا کاربردی برداشته‌اند، یا آن‌هایی که قرار است در بازار عرضه شوند.

ما به شما کمک می کنیم تا پیشرفت های فناوری فردا را بشناسید، آنها را تجزیه و تحلیل کنید و نتایج را در برنامه‌ریزی استراتژیک خود ادغام کنید.

 

رویکردهای آینده نگری فناوری

با استفاده از رویکردهای روش‌شناختی مختلف، ما تلاش می‌کنیم تا روندها و تحولات احتمالی آینده در محیط شرکت را تحلیل کرده و اهمیت آنها را برجسته کنیم. نتیجه این کار به مشتریان ما این امکان را می‌دهد تا بهترین مسیر را انتخاب کنند. بخشی از خدمات ما شامل، توسعه سناریوهای آینده، آینده‌نگری فناوری و تجزیه و تحلیل فناوری، هم از منظر کیفی و هم کمی است. فراتر از این، ما همچنین ارزیابی‌هایی از فناوری‌های آینده ارائه می‌دهیم، به ویژه برای اینکه بتوانیم آنها را با پورتفولیوی فناوری‌های موجود مقایسه کنیم. ما استراتژی کوتاه مدت فناوری موجود را با تحولات بلندمدت در چشم‌انداز فناوری مقایسه می‌کنیم. برای این کار ما خدمات خود را  با همکاری نزدیک با مشتری و استفاده از بسترهای مشارکتی مانند گروه‌های متمرکز، کارگاه‌ها یا مصاحبه انجام می‌دهیم.

 

تحلیل‌های فناوری

ما با شما همراه می‌شویم تا ابتدا زمینه‌های فناوری مربوط به شرکت شما را شناسایی کنیم. سپس تحلیل فناوری را انجام می‌دهیم

 

رادار فناوری

با رادار فناوری خود، می‌توانیم به شما در یافتن پاسخ به سؤالات شرکت کمک کنیم. این یک سیستم راداری است که برای کمک به برنامه‌ریزی تحقیق و توسعه میان‌مدت تا بلندمدت شما طراحی شده است، و زمانی که استراتژی تحقیق و فناوری خود را (دوباره) همسو می‌کنید، اقدامات و ابتکار عمل‌های معنادار را شناسایی خواهید کرد.

 

سناریوهای آینده

توانایی محدود انسان برای دیدن آینده چیز جدیدی نیست، اما ما باید از آن آگاه باشیم، به خصوص وقتی صحبت از تصمیمات بلندمدت کسب و کار می‌شود. خبر خوب این است که راه‌هایی وجود دارد که می‌توان به طور سیستماتیک با چگونگی تحولات در بازارها، صنایع و جامعه دست و پنجه نرم کرد و در نتیجه. . .

تماس با مابرای ارتباط با کارشناسان ما کلیک کنید
افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است

بینش‌های مرتبط

مقیاس و ارزش منحصربفرد مشتری
سپتامبر 12, 2022

آینده شرکت: مقیاس و خلق ارزش منحصربفرد

در دنیای شرکت‌ها، چیزهای زیادی در حال تغییر است. امروز می‌توان هر چیزی را برون‌سپاری کرد و ...
مزارع عمودی ۱
نوامبر 21, 2022

آینده کشاورزی: مزارع عمودی

جمعیت کشور ما همانند سیاره زمین سریعتر از توانایی ما برای تغذیه آن در حال افزایش است. در 30 سال ...
آینده آب تغییرات شدید اقلیم
فوریه 6, 2023

آینده آب: تغییرات شدید اقلیم

ایران در دهه‌های اخیر به سرعت در حال گرم شدن بوده است که به‌طور متوالی باعث ایجاد طیف ...
اقتصاد کشاورزی
دسامبر 23, 2022

آینده کشاورزی: قابلیت اقتصادی کشاورزی عمودی

رقابت مبتنی بر پلتفرم بسیاری از بخش‌ها را تغییر داده است. اکنون هر شرکتی برای رشد و توسعه خود ...