کارگاه‌­های مربی­‌گری توانمندسازی

این کارگاه­ها با هدف رویکرد مربی­گری طراحی شده است. هدف از این رویکرد کمک به سازمان­ها برای ایجاد مربی­گری در کلیه سطوح  سازمان است تا بتوانند برنامه­های تعریف شده خود را به پیش ببرند. برای پشتیبانی از این روند، ما کارگاه­های آموزشی موثری برای رهبران، مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان کلیدی شرکت‌ها ارائه می‌دهیم. تجربه ما نشان داده است که این کارگاه‌ها ابزاری موثر برای ایجاد مشارکت و تعامل کارکنان است، این کار اطمینان می­دهد، استراتژی همچنان یک مفهوم تحت هدایت کسب­وکار است (و نه ایده‌ای که از برج عاج تدوین شده است).

فرایند توانمندسازی کارکنان چگونه عمل می‌کند؟

کارگاه‌های استراتژی بسته به رویکرد و نیازهای خاص هر مشتری می‌توانند کوتاه‌تر از نیم روز باشند یا در طی چند روز برگزار شوند. ساختار آنها معمولاً به گونه‌ای است که به شرکت امکان می‌دهد به 3 تا از مهمترین چالش­های استراتژیک خود پاسخ دهد:

۱- اکنون ما کجا هستیم؟

اولین قدم مهم قبل از توسعه اهداف استراتژیک باید این باشد که یک شرکت وضعیت موجود خود را به درستی درک کند. این معمولاً شامل موارد زیر است:

بررسی عملکرد اقتصادی و تجاری فعلی (به عنوان مثال یک بررسی سلامت کسب‌و‌کار)

تعیین شکاف عملکرد و قابلیت‌های کلیدی در مقابل رقبا

ارزیابی وضعیت / اثربخشی اقدامات ابتکاری استراتژیک و عملیاتی حال حاضر شرکت برای تعیین اینکه چه چیزی به درستی اجرا می­شود و یا زمینه‌های بهبود چیست

ایجاد اولویت‌های تاکتیکی برای کسب موفقیت­های سریع

۲- ما می‌خواهیم کجا باشیم؟
  • هنگامی که شرکت موقعیت فعلی خود را بهتر درک ‌کند، آنگاه می‌تواند دیدگاهی را در مورد مقصد خود ایجاد کند و شروع به تدوین استراتژی ‌کند که شامل موارد زیر است:
    • درک چشم‌انداز کلان و یا جایگاه آینده و روند اصلی صنعت (چه دوره‌ای و چه ساختاری) برای شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های بلند‌مدت
    • توافق در مورد شکاف‌هایی که شرکت برای تعیین موقعیت هدف مایل و قادر به رفع آن است
    • تدوین یک چشم‌انداز کلی برای سازمان، اهداف و سنجه­ها
    • شناسایی اقدامات ابتکاری استراتژیک برای رفع شکاف‌ها
۳- چگونه می‌توانیم به مقصد برسیم؟
  • پس از تدوین استراتژی یک شرکت و شناسایی اقدامات ابتکاری استراتژیک آن، برای سازمان بسیار مهم است که اهداف خود را اجرا و پیگیری کند. این شامل موارد زیر است:
    • تعیین محرک­های کلیدی مورد نیاز برای دستیابی به چشم‌انداز و اهداف
    • ایجاد جریان‌های کاری دقیق برای ابتکارات استراتژیک
    • ایجاد سازوکارهایی برای پیگیری حصول به نتایج و دستاورد اجرا و مسئولیت‌‌پذیری و تعهد در حصول به آن

ما چگونه این کار را انجام می­دهیم؟

به سختی می­توان باور داشت که دوره­ها و کارگاه­های آموزشی استاندارد با سرفصل‌­های عمومی بتواند نیازهای متفاوت سازمان­‌ها را با سطوح مختلفی از آمادگی استراتژی، ماهیت استراتژی، سطح توانمندی کارکنان، سبک رهبری و بلوغ سازمانی برآورده کند. گروه ناب با تکیه بر دانشی عمیق و تحقیقات گسترده، کارگاه­‌های آموزشی تعاملی خود را چه از نظر عنوان و چه از نظر محتوای به صورت اختصاصی برای سازمان­‌ها ارایه می­کند.

برای اطمینان از اینکه کارگاه‌های استراتژی اثربخش بوده و حداکثر ارزش را ارائه می‌کنند، ما از ابتدا تا انتهای این فرآیند فعالانه عمل می­‌کنیم:

۱- توسعه یک برنامه توانمندسازی

ما با مشتریان­‌مان همکاری می‌کنیم تا برنامه‌‌ای را متناسب با نیازهای شرکت تنظیم کنیم. این نه تنها شامل قالب کلی کارگاه­‌ها می­شود، بلکه شامل شناسایی عناوین اصلی و آماده‌سازی کارگاه­های گروهی نیز می­‌شود.

۲- آماده­‌سازی مواد

ما با مشتریان­‌مان برای تهیه کلیه مطالب مربوط به کارگاه، از جمله حمایت از تحقیقات ویژه و تحلیل‌های صنعتی، همکاری می‌کنیم. با این کار، موضوعات بحث عمیق، هدفمند و در راستای اولویت­‌های اصلی آنها قرار  خواهد گرفت.

۳- امکان بحث و گفتگو

ما در طول کارگاه‌ها به عنوان مشاور و مربی بی طرف عمل می‌کنیم تا یک فضای تعاملی را تشویق کنیم و اطمینان حاصل کنیم که گفتگوهای بین شرکت‌کنندگان در کارگاه محترمانه، ارزشمند، محرمانه و قابل بحث باقی می‌ماند.