همسویی

تمرکز بر همسویی کارکنان در اجرای استراتژی باعث افزایش بازده سرمایه تا ۱۲/۵ درصد می­‌شود.

                                                                                                                                                    مرجع: بی سی جی

 

یک مطالعه اخیر توسط گروه مشاوره بوستون نشان داد که تمرکز بر همسویی استراتژی می­‌تواند منجر به افزایش بازده سرمایه به میزان ۱۲/۵٪ شود. اکثر رهبران موافقند که اجرای استراتژی با همسویی استراتژیک خوب آغاز می­‌شود. اما به طرز شگفت‌انگیزی تعداد کمی از رهبران می­‌توانند توصیف واضحی از استراتژی خود بیان کنند، چه رسد به این که آن را متمایز نشان دهند. در نتیجه، برای کارکنان مشخص نیست که اقدامات آنها از کجا و چگونه به اجرای استراتژی کمک می­‌کند.

همسویی سازمانی شرط لازم برای اجرای استراتژی یک سازمان یا شرکت است. از آنجا که اجرای استراتژی نتیجه جمعی از هزاران تصمیم و اقدام کارکنان در سطوح مختلف سازمان است، لذا کارکنان باید با استراتژی همسو شوند، یعنی مطابق با جهت­‌گیری­‌های استراتژی عمل کنند.

در شرایطی که سازمان در تعامل با پویایی‌های محیطی، بیش از حد پیچیده و ناهماهنگ شده است، مدیریت باید به باز طراحی همسویی خود بپردازد زیرا سازمان­‌ها همیشه همسو نیستند. به دلایل بسیاری شرکت‌ها به واسطه رویدادهایی که دائماً بر سازمان آنها تأثیر می‌گذارند، همسویی خود را از دست می‌دهند. این موارد از تغییر مدیریت، وضع قوانین جدید دولت، گسترش خط تولید و تحولات بازار تا جهانی شدن، پیشرفت فناوری، تغییرات محیط اقتصادی– همگی می‌­توانند همسویی را به چالش بکشند. اقدامات ابتکاری مورد نیاز برای اجرای استراتژی بار سنگینی بر دوش سازمان می‌گذارد و پیچیدگی قابل توجهی را در اداره کسب‌وکار به وجود می‌آورد.

گروه ناب برای دستیابی به سطوح بالایی از همسویی، کارت‌های امتیازی متوازن، هوشین کانری، شبیه‌­سازی استراتژی و هوشمندی کسب­‌وکار مختص مشتریان خود را توسعه می‌­دهد. از طریق این ابزارها، ما اطمینان حاصل می­‌کنیم که کلیه ارکان سازمان با استراتژی همسو شده و افراد قادر به درک واضح و صریح نحوه مشارکت اقداماتشان در استراتژی هستند.

ما به شرکت‌ها کمک می‌کنیم تا اقدامات لازم را برای رفع موانع ساختاری موجود انجام دهند و مدیران را قادر به اجرای موثر استراتژی می­‌کنیم. مهمترین اقدامات ما در همسویی عبارت است از:

همسویی واحدهای کسب‌وکار

همسویی واحدهای پشتیبانی و ستادی

همسویی شرکت‌های گروه

همسویی کارکنان

همسویی مشتریان

همسویی تأمین‌کنندگان

همسویی سهامداران

همسویی هیئت‌مدیره

تماس با مابرای ارتباط با کارشناسان ما کلیک کنید
افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است

بینش‌های مرتبط

99
سپتامبر 10, 2021

روش نوآور

رویکرد روش نوآور،‌ به طور سیستماتیک ابزارهای قدرتمندی را معرفی می‌کند که  میزان شکست و ریسک اجرای پروژه‌های ...
نوآوری ارزش - گروه ناب (2)
آوریل 6, 2023

نوآوری ارزش ضرورتی برای رشد آینده سازمان شما — تکثیر — تکثیر

رقابت مبتنی بر پلتفرم بسیاری از بخش‌ها را تغییر داده است. اکنون هر شرکتی برای رشد و توسعه خود ...
رفاه
نوامبر 16, 2020

رقابت و رفاه

نقش سیاست‌های ضدانحصار به منظور ترویج و محافظت از رقابت، در نهایت ایجاد عدالت و رفاه مصرف‌کننده است ...
استراتژی اقیانوس آبی
اکتبر 10, 2022

استراتژی اقیانوس آبی – مطالعه موردی تلفن‌های همراه سامسونگ

مبدا فعالیت‌های سامسونگ لوازم الکترونیکی نبود. در سال 1938 بنیانگذار سامسونگ، بیونگ چول لی، یک شرکت صادرات کسب وکاردر ...